dinsdag 11 februari 2014

geld enveloppe

Hallo volgers,
Wat een geweldige prestatie van de schaatsers met de Olympische Spelen hè? Al 7 medailles binnen, waarvan 3x goud.
Afgelopen weekend heb ik een verjaardag van mijn zwager gehad. Hij is 65 geworden en mag nu officieel met pensioen. We hebben heerlijk warm en koud buffet gehad en het was heel gezellig.
Voor hem heb ik deze geldenveloppe gemaakt.


 Het is heel simpel te maken. De afmetingen zijn 30 x 21 cm. Je rilt op de lange kant op 11,5 en 23 cm. Dan draai je het een kwart slag en rilt vanaf beide kanten op 2,5 cm. Dan knip je van beide kanten een gedeelte van 2,5 cm af en het resterende flapje knip je schuin weg, zodat het eruit komt te zien als bovenstaande foto. Vervolgens vouw je de flapjes allemaal naar binnen, zodat het eruit komt te zien als hieronder.
De voorkant kunt je natuurlijk versieren zoals je zelf wilt, maar ik heb het eigenlijk gelift van een envelop die we gemaakt hebben op een SU demodag. Ik hoop dat de uitleg zo duidelijk is, anders hoor ik het vast wel.

4 opmerkingen:

Els zei

Schitterend leuke kaart met geld envelop en die ga ik zeker nog maken. Heel mooi met die sluiting zo.
Groetjes, Els

corryskaart zei

hoi marja
dit ziet er prachtig en ook lekker stoer uit voor een man en dank voor de duidelijke uitleg
groetjes corry

Martha zei

Hoi hoi Marja,
leuk deze werkwijzer, ik ga deze namaken, heel mooi versierd met die aparte sluiting!
Bedankt voor de uitleg!
Groetjes van Daatje

Oeneke zei

Lekker stoer en heel duidelijk uitgelegd. Veel leuker om te geven en te krijgen dan een gewone envelop