vrijdag 20 september 2013

Canvas

Jippie, het weekend staat weer voor de deur. Ben er ook wel weer aan toe. Voel me weer moe en ben aan rust toe geloof ik.
Vorig weekend ben ik bezig geweest met een canvas. Ik heb zulke mooie dingen op internet gezien en dat wilde ik zo graag proberen. Dus langzamerhand een beetje dingetjes gekocht en verzameld en heb dus mijn eerste exemplaar af. Ik heb nog nooit met dit soort dingen gewerkt, dus het was heel erg spannend voor mij wat het eindresultaat zou zijn. Helemaal tevreden ben ik nog niet, want op de een of andere manier mis ik toch nog iets. Geen idee wat hoor!
De foto moet nog worden vervangen door een "echte" foto. Dit is gewoon op A4 papier geprint en is een beetje beschadigd. Ik heb van papier wat ik wel bij de kleurtjes vond passen een beetje embellies gemaakt (rechtsbovenin de labels) en gewoon stukjes papier zomaar ergens geplakt. De honingraad, vlinder en de sleutel heb ik met modellingpasta bewerkt en de honingraad met de Silhouette gesneden. De bloemen heb ik met gesso bewerkt en daarna alles bespoten met glimmer glaze, glimmer mist en helemaal afgelakt met vernis. Het was een hele expeditie, maar het was wel leuk om te doen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.





8 opmerkingen:

Els zei

Marja ik denk dat jij er zo tegenaan kijkt omdat het nog geen echte foto is. Ik vind dit een pracht canvas en zou niet weten wat er mist. Erg mooie achtergrond en leuk met de verschillende materialen gewerkt. Misschien met de echte foto een randje langs de foto schuren of/en een mat eronder. En wat dacht je van een Titel? Naam, geboortedatum etc. Ik zeg maar wat.
Groetjes, Els

Martha zei

Hoi hoi Marja,
mooi resultaat zeg!
Leuk weer wat nieuws te ontdekken!
Geniet maar lekker van je weekend!
Groetjes van Daatje

Marjan zei

Heel heel erg mooi gedaan deze canvas! Ja, het is kliederen en veel
werk, maar heel leuk om te doen!
ik denk ook dat als je de naam op een beetje speelse manier erop verwerkt,bijv. met chipboardletters die je ene beetje oud maakt, dat dat heel mooi kan zijn, maar zoals het nu is is het ook prachtig.

Maaike Huisman zei

Hallo Marja,

Ik vind hem prachtig, wat mooi gedaan met de modelingpasta.
Mss inderdaad, wat Els zegt, nog een titel. Ik ben voorstander van Nederlandse titels, maar met key zou je ook iets kunnen doen.
En de foto er nog wat meer uit laten komen.
Groetjes, Maaike

Cj's leuke scrapdingen zei

hoi.. ik ben jou ook maar komen volgen.. leuk.
ik vind deze zo mooi..die kleuren passen zo perfect bij de foto en dat gaas op de achtergrond is helemaal geweldig.. prachtig gemaakt..hoop dat er vele van deze mogen volgen.

Renate zei

Erg mooi! Misschien is het een leuk idee om de geboortedatum, -gewicht, en -lengte erbij te zetten (als opvulling). Maar ik vind het zo ook al goed hoor.

-xies- Renate.

Ans zei

Het ziet er supermooi uit, mooie kleuren en natuurlijk een mooi meisje op de foto!!!!!!

Liefs Ans

Boukje zei

Die is mooi geworden!
Groetjes Boukje.