woensdag 12 mei 2010

Bloemen zelf maken


Ik heb me eens verdiept in het zelf bloemen maken van papier. Het is eigenlijk vrij simpel en als voorbeeld heb ik hier 2 verschillende modellen. De roos heb ik van dit youtubefilmpje via een mede forummer van het SNN.
Vroeger maakte ik de roosjes van stof op dezelfde manier. En wat je van stof maakt wil ook vaak van papier dacht ik.
De onderste bloemen heb ik zelf gemaakt zonder een voorbeeld, maar met behulp van de Silhouette.
De linker heb ik eerst bespoten met glimmermist en de rechter heb ik alleen de randjes geinkt.
Het voordeel van "mijn" bloemen vind ik dat ze redelijk plat zijn en dus ook mooi op een kaart kunnen zonder dat die al te dik wordt (of helemaal platgedrukt). Deze zijn 3 cm. rond.
Voor mijn andere zelfgemaakte bloemen kun je http://brendie42.blogspot.nl/2013/11/zelfgemaakt-bloemen.html hier ook nog terecht. Hier staat een werkbeschrijving bij.

1 opmerking:

Katja zei

Gave bloemen hoor. Ik ga binnenkort ook eens zelf bloemen maken. Heb al een aantal voorbeelden op de pc staan die ik eens kan uitproberen. Deze ga ik ook eens doen!

Bedankt voor de tip!

Groetjes,
Katja